רחוב הזרם 10 תל אביב

ת.ד 11330 מיקוד 6111202

איך לפרסם נכון ברדיו

קמפיינים רבים כוללים היום פרסומות ברדיו. היתרון של פרסום במדיה זו הוא שקל מאד להתאים אותו לקהל יעד מסוים המאזין לתוכנית בנושא מסוים או ממוקם באזור גיאוגרפי ספציפי. על פי רוב, הפרסומות ברדיו חוזרות על עצמן ומאפשרות להחדיר מותג, סלוגן מבוקש ואפילו צליל קבוע. הדרך לבנות פרסום נכון ברדיו היא באמצעות שני אלמנטים עיקריים: פנייה לרגשות הצרכן ועידוד הצורך לרכוש מוצר או שירות. זאת, תוך מתן אמצעי נוח ליצירת קשר עם ספק השירות באמצעות האינטרנט או הטלפון.

 

איך מתחברים לרגשות של הצרכן בתשדיר הרדיו?

מפרסמים המעוניינים למכור שירות או מוצר ברדיו, ומעוניינים להפוך את הפרסומת למשמעותית מספיק על מנת שישמע את כולה מבלי לעבור בקלילות לתחנה אחרת, היא באמצעות דיבור בגובה העיניים ובעזרת מענה על צורך שעשוי להתעורר. פנייה אל המאזין בגוף שני (“חלית? נפצעת?…”) אף היא יוצרת תחושת הזדהות עם הסיטואציה המתוארת בפרסומת.

 

שימוש בתיאור מהלב המשלב לקוחות אמתיים של החברה, המעידים על שינויים שעברו, יכול אף הוא ליצור הזדהות עם המאזין הנמצא בסיטואציה דומה. חברות בתחום ההרזיה והאסתטיקה משתמשות רבות בטכניקה זו. קמפיין המשלב מספר מדיומים כמו טלוויזיה ואינטרנט במקביל לפרסום ברדיו, בו ישנן עדויות אמתיות לתוצאות השימוש במוצר, יכול לבנות את המותג בדרך של הזדהות עם לקוחות קודמים של החברה.

 

איך גורמים לצרכן לזכור את מספר הטלפון בסיום התשדיר?

חברות רבות בנו מותגים באמצעות מספר טלפון קליט (“הקש על החמש – ביטוח ישיר”) לדוגמה. היכולת של הצרכן לזכור בעל פה את מספר הטלפון כאשר הוא נזקק לשירות מסוים מאפשרת לפרסום ברדיו להישאר בראש שלו הרבה שנים אחרי שהפרסומת כבר אינה מושמעת יותר ברדיו. השימוש במספר טלפון קליט או אפילו במספר כוכבית מקוצר מאפשר גם לבעלי הזיכרון הקצר לשמור את הטלפון בראשם.

 

ההוכחה לכך שמספרי טלפון קצרים הם הקליטים ביותר היא העובדה שהם משמשים אפילו את שירותי החירום בארץ ובחו”ל. אין כמעט אדם אחד שאינו זוכר שלמשטרה מחייגים 100 ובארה”ב המספר 911 משמש לחיוג לכל שירותי החירום. בארץ קל מאד לחבר כל מספר לשירות חיוג מקוצר באמצעות כוכבית והוספה של ארבע ספרות היכולות לייצג אלמנט המקושר למותג – כמו למשל שירות פועלים בטלפון המשתמש במספר “2407” כדי להדגיש שמדובר בשירות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

 

לסיכום, פניה אישית המזכירה צורך שקיים אצל המאזין ושימוש בטכניקות המסייעות למספר להיות קליט ובונות את המותג – כמו מספר כוכבית, למשל – יכולות לסייע לבנות קמפיין מנצח ברדיו.

 

Call Now Button