למרות החדירה של האינטרנט לכל בית בישראל ומעבר חד של תקציבי הפרסום למדיה הדיגיטלית, שלטי החוצות עדיין לא איבדו מכוחם ויתכן שאפילו הפכו לאפקטיביים יותר. כיום התחרות בין המפרסמים על שלטי החוצות פחותה ואם בעבר בנסיעה בכביש החוף למשך 20 דקות ניתן היה להיתקל בשלטי חוצות של עשרות מפרסמים, היום הפרסום הוא הרבה יותר ממוקד וניתן להבחין בסדרות של שלטים השייכים לאותו מפרסם ומשתמשים במודעה שונה בכל שלט.
שלטים המכוונים לרחובות ראשיים בעיר נהנים מכמה סוגים של קהל יעד הנחשף לשלט: דיירים המתגוררים בבניינים הסמוכים אליו ונתקלים שוב ושוב בפרסום, עוברי אורח הצועדים בסמוך לשלט, ובמיוחד נהגי הרכבים העוברים בכביש הסמוך לשלט זה. בפרסום בשלטי חוצות מומלץ לכוון דווקא לנהגי הרכבים, מכיוון שהם יהוו את המסה הגדולה ביותר של הקהל החדש הנחשף לשירות או למוצר המפורסמים בשלט זה.
הבעיה הגדולה בעיצוב שלטי חוצות היא הזמן הקצר שבו המודעה צריכה להעביר את המסר לנהגים, לעיתים תוך מספר שניות בלבד. אם מדובר בפרטי חברה או באתר אינטרנט, הם צריכים להיות קליטים מאד, על מנת שניתן יהיה לשנן אותם בשניות המעטות בהן הנהג נחשף לשלט.
בשלטי חוצות מומלץ להשתמש בכמות מינימלית של מסר טקסטואלי ולהתמקד בעיקר, כאשר מרבית השלט יכול להיות תמונה שנחרטת בקלות בזיכרון, ואם צריך – אפילו מספר טלפון קליט. רצוי להשתמש באותיות גדולות במיוחד, על מנת שניתן יהיה לקרוא את השלט בקלות מכל מקום. חברות המעוניינות בפנייה טלפונית כמו חברות ביטוח, בנקים המציעים מספר מיוחד, אולמות אירועים ועסקים דומים יכולים להוסיף מספר כוכבית על מנת שיהיה קל לזכור אותו במהלך הנסיעה, ולחייג בעת הצורך.
מספר כוכבית כשמו כן הוא, מספר טלפון מקוצר, לרוב בן ארבע ספרות, המתחיל במקש כוכבית ולאחריו מחייגים את המספר המקוצר. חברות קטנות, בינוניות וגדולות רבות משתמשות בשירות זה, המסייע למקסם את האפקטיביות של שלטי החוצות המובילים ליותר שיחות טלפון בפועל, והופך את הפרסום לרווחי יותר. יתרון נוסף של המספר, מעבר לכך שקל לזכור אותו, הוא שהוא מסייע במיתוג העסק.
לסיכום, הפרסום בשלטי החוצות יכול להיות אפקטיבי כיום יותר מבעבר, אם משתמשים בו נכון, ויכול להיות חלק אינטגרלי מכל קמפיין.